torstai 18. huhtikuuta 2019

Huomioita kehosta ja ikääntymisestä


Hikoilen tasaisesti molemmista kainaloista (ei, en edelleenkään käytä antiperspiranttia), mutta kainaloissa on yksi merkittävä ero. Oikea kainalo haisee usein pahalle, vaikka käytän deodoranttia. Sen sijaan vasen kainalo ei haise koskaan pahalle, vaikka en käyttäisi deodoranttia. Selkeä puoliero jota en osaa selittää.

Tänään vyöhyketerapeuttini kysyi, vieläkö minulla on kuukautiset. Kukaan ei ole aiemmin sitä kysynyt, ja olin vähän yllättynyt. Mutta tosiaankin, ehkä kaikilla tämän ikäisillä ei enää ole kuukautisia.

Vyöhyketerapeutti myös totesi asian, jota olen jo jonkin aikaa epäillyt. Vasemman jalan jalkaterä on laskeutunut niin, että jalkaholvi on melkoisen matala. En itse huomaa eroa jalkaterien välillä, mutta hän näki sen selvästi. Todennäköisesti oikeassa jalassa tapahtuu sama laskeutuminen. Näiden havaintojen jälkeen olimme kuitenkin molemmat samaa mieltä siitä, että olen nyt paremmassa kunnossa kuin nuorempana, vaikka näitä ikääntymisen merkkejä alkaakin kehoon ilmaantumaan.

Voi olla, että minulla oli mielessä vielä jokin pointti, mutta en nyt muista sitä.

Ei kommentteja: