maanantai 6. elokuuta 2012

Pyöräilyviikonloppu



Vihdoinkin viikonloppu, jolloin on hyvät pyöräilykelit eikä meillä ollut sovittuna muuta ohjelmaa. Niinpä sekä lauantaina että sunnuntaina tehtiin mukavat pyörälenkit. Vähän on pyöräily jäänyt vähiin tänä kesänä – emme me niin intohimoisia pyöräilijöitä ole, että viitsisimme juurikaan ajaa sateessa.

Minun cyclocrossini oli juuri ollut huollossa. Siihen vaihdettiin kolme senttiä lyhyempi ohjainkannatin, joka muutti ajoasentoa paljon mukavammaksi. Aiemmalla ohjainkannattimella minulla oli vähän ylettymisvaikeuksia. Lisäksi pyörään vaihdettiin 37 millisten renkaiden tilalle 28 milliset, millä oli myös tosi suuri vaikutus ajamiseen. Nyt minulla ja siipalla on saman levyiset renkaat. Aiemmin minulla oli leveämmät, minkä johdosta meinasin välillä tippua hänen kyydistään. Hän yritti ajaa tarpeeksi hitaasti jotta pysyisin kyydissä, mutta jotenkin vaan hänellä oli vääränlainen tai ainakin tyystin erilainen vauhdinjako kuin minulla, ja siitä aiheutui vähän vaikeuksia yhdessä ajamiselle. Nyt sitten uusilla renkailla yhdessä ajaminen sujui kuin tanssi.

Viikonlopun pyöräily tuntuu tänään jaloissa. Takareisiä kiristää, ja reisissä ylipäänsä tuntuu rasitus. Yleensä tässä vaiheessa kesää jalat ovat jo tottuneet polkemiseen. Mutta tästä tuli nyt tällainen kesä; runsassateinen ja vähäkilometrinen.

1 kommentti:

Lara kirjoitti...

Jos teiltä on jäänyt pyöräily tänä kesänä vähiin, niin multa on jäänyt aamu-uinnit ihan muutamaan kertaan. Yleensä olen tässä vaiheessa kesää käynyt jo useaan otteeseen aamulla uimassa.