lauantai 27. lokakuuta 2012

Sadhanassa pitkästä aikaa



En ole hetkeen aikaan käynyt ryhmäsadhanassa. Omani olen tehnyt joka aamu, mutta en ole kerta kaikkiaan jaksanut lähteä raahustamaan ihmisten ilmoille. Tänä aamuna olin liikkeellä, sillä oli minun vuoro vetää koko sessio läpi. Hirvitti lähteä ulos, sillä pakkasta oli liki 10 astetta. Puin kerroksia kerrosten päälle, ja lopulta ulkona oli ihan siedettävä ilma, sillä pakkanen kuivattaa hyvin sen luihin ja ytimiin käyvän kosteuden, jota vastaan minä en tahdo onnistua puolustautumaan. Sitä paitsi oli mukava käveleskellä lumen valaisemassa maisemassa.

Saavuin tapahtumapaikalle, ja aloin laittaa paikkoja kuntoon sadhanaa varten. Ketään muuta ei vielä kuulunut. Sain kaiken kuntoon, ja aloin odottaa muita. Ketään vaan ei kuulunut tulevaksi. Kello tuli 5.30 eli oli aika aloittaa, mutta olin edelleen paikalla yksin. Ja juuri kun olin laittamassa ovia uudelleen lukkoon, tuli yksi ihminen.

Meillä oli siis kahden hengen sadhana. Aivan mukavaa, mantrojen laulaminen on aina ihan huippua. Jos hän ei olisi tullut, olisin tehnyt oman, lyhyen sadhanani, enkä olisi mantrannut kaikkia mantroja läpi. Hyvä siis, että hän päätti tulla paikalle.

Ei kommentteja: