keskiviikko 16. marraskuuta 2016

Kärsivällisyysharjoitus numero 5347



Minä olen kärsimätön ihminen. En ihan kaikissa asioissa, mutta monenlaisia juttuja minun on tosi vaikea odottaa. Monenlaiset arkiset asiat voisivat mielellään tapahtua HETI. Universumi tietää varsin hyvin kärsimättömyyteni, ja siksi se ystävällisesti tarjoilee minulle monia mahdollisuuksia harjoittaa kärsivällisyyden hyvettä.

Kävin elämäni ensimmäisen kerran optikolla, ja sainkin määräyksen moniteholaseja varten. Lasit tilattiin, ja niiden saapumisesta luvattiin ilmoittaa minulle tekstiviestillä. Sanottiin, että lasit tulevat parin viikon päästä. Neljä viikkoa odotettuani menin kyselemään liikkeestä, että kestääkö vielä kauan. Asiaa alettiin selvittää, ja kävi ilmi, että lasit olivat lähteneet kaksi viikkoa aiemmin valmistajalta, mutta eivät olleet koskaan saapuneet perille. Ne olivat kadonneet matkalla. Uudet lasit tilattiin pikana.

Tämän asian suhteen kärsivällisyys ja huumorintaju ovat riittäneet hyvin. Ehkä harjoitus alkaa pikkuhiljaa tuottaa tulosta. Kaipaan laseja, vaikka halpiskaupan lukulaseilla pärjäänkin vielä. Toisaalta, ei marraskuisessa hämärässä ole ihan kauheasti nähtävää. Se pitää kokea pikemminkin kuin nähdä.

Ei kommentteja: