tiistai 3. maaliskuuta 2015

Kevytkenkäinen

Voi mikä riemu oli laittaa lenkkarit aamulla jalkaan, ensimmäisen kerran talven jälkeen! Ei aiheesta suotta ole tehty laulua. Vaikka talvi on ollut lyhyt, on maastokenkien raahaamista riittänyt ihan tarpeeksi. Käytännööllisenä ihmisenä minä hiihtelen mukavissa kengissä - lenkkareissa tai vastaavissa - mutta on minulla parempiakin kenkiä. Jopa nahkaisia. Ne vedän jalkaan, jos lähden ihan oikeasti ihmisten ilmoille, en vaan töihin ja kauppaan.

Vaikka jalat jo vierastavat painavia talvikenkiä, samalla ne kaipaavat liikettä ja rasitusta. Ehkä lihaksissa kutkuttaa jo tulevat pyörälenkit. Aamuharjoitukseen olen lisännyt kyykkyjä tai sammakoita, ja niiden tekeminen tuntuu nyt tosi hyvältä ja helpolta. Tänään tuli mieleen, että pitäisiköhän minun luopua hissin käytöstä töissä kokonaan. Työhuoneeni on viidennessä kerroksessa, ja yleensä ajelen sinne hissillä. Alas pompottelen portaita. Täytyy testata huomenna miten minulle käy aamutuimaan rappusissa.

Ei kommentteja: