perjantai 21. maaliskuuta 2014

Kevätpäivän tasauksen jälkeen



Tämä päivä on mennyt jossakin ihan kummallisessa olotilassa. En ole oikein pystynyt keskittymään mihinkään, on ollut orastavaa päänsärkyä joka ei siitä ole koskaan äitynyt, ja omituinen olo. Vähän niin kuin väsynyt, mutta ei oikein päiväunetkaan kutsuneet.

Kenties johtuu eilisestä meditaatiosta. Olin toisen kundaliinijoogaopettajan kanssa vetämässä kevätpäivän tasauksen kunniaksi meditaation, ja se olikin aika mojova. Minun kannalta vähän kurjaa oli se, että jouduimme pitämään sen niin myöhään illalla, että en päässyt ajoissa nukkumaan. Se on saattanut kostautua tänään kummallisena olona, vaikka kömminkin takaisin sänkyyn torkkumaan tehtyäni aamuharjoituksen.

Meditaatio oli nimeltään Maha GyanAgni Pranayam Kriya. Teimme sen vähän helpotettuna versiona, eli toistimme mantran vain kuusi kertaa jokaisella uloshengityksellä. Vedimme mantraa vuorotellen 5 minuuttia kerrallaan, ja itse asiassa minun vuorollani toistojen määrä jotenkin itsestään väheni viiteen. Hassua. Siitä se sitten taas muuttui kuudeksi, ja siinä pysyi. Meditaatio oli tosi, tosi voimakas, varsinkin kun sali oli niin täynnä ihmisiä. Ensimmäisen vetovuoroni aluksi minä olin vähän purjeissa, kun energiat olivat niin tärisyttävän voimakkaat, että miten minä niiden kanssa selviä. Tuntui siltä, että leimahdan tuleen hetkenä minä hyvänsä, kun yhtäkkiä kehoni oli ihan kuuma. Onneksi se tasaantui meditaation edetessä. Teimme Maha Agni Pranayam Kriaa 31 minuuttia, alkuun alkumantrat pitkän kaavan mukaan ja loppuun vielä suojaavat mantrat.

Huomenna on ohjelmassa jälleen aamusadhana. Toivottavasti viimeistään se tasoittaa olotilaa. Tuntuu siltä, kuin vähän kaikki olisi vaikuttanut minuun voimakkaasti sen viimeisimmän energiahoidon jälkeen. Ehkä siellä hoidossa avautui jotakin sellaista.

Ei kommentteja: