tiistai 13. marraskuuta 2012

Sesongin vaatteet



Ilmojen tässä pikkuhiljaa kylmetessä olen huomannut järkytyksekseni, että olen keväällä laittanut käytännössä kaikki talvineuleeni kierrätykseen. Olin niin kyllästynyt kaikkiin vaatekappaleisiin, että hankkiuduin niistä eroon. Ajattelin, että syksyllä on aika ostaa uusia, kivoja vaatteita.

Niin varmasti olisikin, mutta koska työ pitää minut hyvinkin kiireisenä, en millään jaksaisi käyttää viikon ainoita vapaapäiviä shoppaamiseen. En oikein ole hyvä siinä, enkä varsinkaan nauti ostosten teosta. Käyn ostoksilla mahdollisimman harvoin, mutta silloin kun menen, saatan kyllä ostaa ison kasan vaatteita kerralla.

Vaihtoehdot ovat nyt ne, että joko pakottaudun vaateostoksille (eeeiiiih!) tai sitten pidän töissä sitä ainoaa neuletakkia joka on jäljellä. Ehkä pärjään lomaan asti sillä; pidän viikot ja pyykkään viikonloppuisin. Kohta minut tunnetaan töissä naisena, jolla on aina päällään se miesten petrolinsininen neuletakki.

9 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Minä ostan enimmät netistä, koska en tykkää luuhata kaupoilla, ja minun on hyvin vaikea löytää mitään, mistä pitäisin. Onneksi monilla vaatevalmistajilla on aika loogiset kokotaulukot, joten kun on kerran kokonsa selvittänyt, ostaminen on helppoa. -Loomis

Jagdev Kaur kirjoitti...

Nettiostoksille, hyvä huomio, Loomis. Uskaltaisinkohan? Olen sen verran erikoista kokoa, että monen nettikaupan kokotaulukosta minua ei löydy ollenkaan - olen liian pitkä. Mutta joskus varsinkin yläosat sopivat silti.

Anonyymi kirjoitti...

Miä olen 180 cm pitkä ja Kundalinijooga harrastava vaatemyyjä. Onko sinulla tietyn valmistajn vaatteita ? Jos on niin tsekka onko sillä merkillä nettikauppaa ?
Minkä tyyppisiä vaatteita etsit ?
Olen töissä vaatekaupassa missä on aikuisten naisten mallikappaleita eli mallikappaleet on kokoa M = 38 - 40.

Jos tämä koko ei käy löytyy esim. Your Faceiltä pitkiähousuja joissa on pitkät lahkeet. (Riittä esim . jos farkkujen lahjepituus on 36 tuumaa)
Neuleita ja trikoo yläosia on helppo löytää koska ne yleensä joustavat.

Olin joskus mukana tekemässä tutkimusta pitkien naisten vaatteista ja ajattelin avata kaupan jossa myytääisiin yli 176 cm naisille vaatteita.Mutta lopputulos oli se ettei kannata avata pitkien naisten vaatekauppaa koska meitä yli 176 cm pitikä naisia on vain noin 9600 kappaletta täällä suomessa.

Mutta kerro lisää mitä etsit voin auttaa koska olen perehtynyt asiaan.
Myös vartalon rakenne vaikuttaa asiaan.Normaali vartaloisen on hiukan helpompi löytää kuin kovin hoikan.

Seija

Jagdev Kaur kirjoitti...

Hei Anonyymi.

Minulla ei taida olla yläosien suhteen mitään vakiintunutta merkkiä, jota suosisin. Nykyinen suosikkineule (10 vuotta vanha) näkyy olevan Mexx Jeans, ja se on tosiaan miesten neule.

Housut löydän parhaiten Ril'siltä, vaikka nekin on joskus sopivat vyötäröstä mutta lantiosta ja reisistä liian leveät. Mutta nyt on tosiaankin neuleet loppu, housuja riittää kyllä.

Neuleita EI välttämättä ole helppo löytää. Käytän eniten neuletakkeja, vetoketjolla tai napeilla, ja ihan tavallisia neulepaitoja. Ilman mitään ylimääräisiä rimpsuja, ulokkeita, röyhelöitä, liuhukkeita tai muita lisäosia. Riittävän lämmin. Kauluksen on oltava sellainen, jossa minä voin hengittää enkä tukehdu, eli matala ja suhteellisen avara. Tai ei ainakaan iso, korkea tai tiukka. Neule saisi olla suht väljä muutenkin, eli ei vartalonmyötäinen. Ja jonkin värinen: sininen, punainen, lila tai violetti, vaaleanpunainen, ruskea tai joku muu ihan oikea väri. Materiaali luonnonkuitua, mutta ei niin paljon villaa että se kutittaa. Ehdotuksia?

Niin ja se koko. Se on tainnut muuttua viime aikoina eli en ole varma joko 42 mahtuu, vai onko 44 vielä parempi. Riippuu varmaan mallista.

Jos näillä ehdoilla osaat ehdottaa jotakin järkevää, olet tosi hyvä vaatemyyjä :)

Anonyymi kirjoitti...

Tuli mieleeni että taidat löytää miestenosastolta paremmin neuleita. Monet neuleet ovat ns. unisexejä eli käyvät molemmille. Vinkkaan jos näen jossain.

Anonyymi kirjoitti...

Käytkö katsomassa näitä ? Minun mielestä ovat ihania ! http://alpafinlandia.fi/mallisto

Jagdev Kaur kirjoitti...

Oikein on kivoja neuleita, ja miesten Velmu-huppari on sellainen, jonka voisin hankkia itselleni. Mutta mistä näitä saa? Sivustolla ei mainita yhtään jälleenmyyjää eikä mahdollisuutta nettiostoksiin. Tai min ainakaan en löytänyt.

Anonyymi kirjoitti...

http://www.gudrunsjoden.com/fi/vaatteet/kaikki-vaatteemme/puserot-neuletakit
Olisiko täällä jotain kiinnostavaa ?

Jagdev Kaur kirjoitti...

Voi ei, Gudrun Sjödenin vaatteet ei vaan ole yhtään minun juttu (monet niistä on tosi kummallisia loippanoita).